onsdag 28 februari 2024

Gå ifrån Oddur

Kaisa har bara ett minus, och det är att hon är väldigt bunden till andra hästar. Hon vill ogärna lämna Oddur. 

Vi har inte tränat mycket på detta alls. Ibland har det gått ganska bra ibland mindre bra. 

Jag har helt enkelt inte haft tid och ork att träna mycket på det här, för jag tror att det behövs en del mängdträning, tid och tålamod. 

Det har varit så mycket trevligare och enklare att rida ut på Kaisa tillsammans med Oddur och verkligen kunna njuta av bägge hästarna. Mina energiberikare! Med Oddur vid sin sida går Kaisa som en trygg, pigg, glad och positiv klocka. 

Men igår bad Tage om att få rida igen, och han ville rida Kaisa den här gången. 
Så fick det bli. 

Det märktes att hon inte var helt nöjd med att gå ifrån Oddur. Hon var lite trippig, spänd och visade att hon nog helst ville vända tillbaka. 
Men hon följde iallafall med mig. Vi gick några varv runt föreningshuset innan vi gick tillbaka till den gnäggande Oddur i hagen. 

Tage tyckte det var roligt att hon var lite trippig och skrattade åt henne. 

När barnen ska rida använder jag den braiga lilla barnsadeln som jag fått av Ulrike som jag hyrde rum av i Norge. Det är så mycket bättre med en mindre barnsadel än att barnen ska skvalpa runt i en vuxensadel. 

Tage ville så gärna rida igår. 

En toppenbra liten barnsadel i superlätt
syntetmaterial som passar kortare 
ben och mindre kroppar. 
Dessutom har jag satt på säkerhetsstigbyglar
 på just denna barnsadel samt ett 
extra handtag vid framvalvet. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar