fredag 16 februari 2024

Fredagsfys & fredagsmys

Igår sken solen från en blå himmel. Idag snöade det rejält igen. 

Jag och Björn bestämde oss för att ta en ridfriskvårdstimme med kort varsel. Vi red en lite kortare tur med en del snöpulsande och flera roliga galoppsträckor.

Det hade som sagt snöat en hel del så Björns 30 år gamla Volvo med bakjulksdrift och diffad bakaxel gled bara ner för vår lutande väg. Så det blev ett till fyspass innan han kunde köra tillbaka till jobbet och jag till skolan. 

För i Häggenås är det nämligen en vattenläcka någonstans på det kommunala vattensystemet! 

Vilken lyx med jättegott vatten från egen brunn i egen kallkälla! 🙏

Skolan fick stänga idag och föräldrar fick hämta tidigare. Bajamajor och vattentank är utplacerade på byn och om problemet kvarstår på måndag kommer dagis att hållas stängt. 

Men då jag har världens bästa jobb med världens bästa förmåner får jag ta med barnen till jobbet i så fall. Det har jag redan kollat. ❤️

På eftermiddagen satte jag och barnen igång att förbereda fredagsmys och fredagsmiddag. Lammfärsbiffar, hemmagjord potatismos, stekt lök och falsk bearnaisesås till middag. Chokladbollar till kvällens fredagsfilm Zootropolis. 

Maten blev så himla god! 😋

Tack för en jättebra fredag! 🙏❄️🌲🐎🫏❄️


Nyttig snöpuls för hästarna idag. 

Kaisa är så mjuk, pigg, glad
 och följsam att rida! 🤩

Björn är jättebra på att rida Oddur. 
En snäll, orädd och trygg ledare.

Barnen fixar fikat till fredagsmyset.



 Svenska Lammfärsbiffar, 
hemmagjord potatismos på svenska potatisar. Stekt svensk lök och falsk bearnaisesås
 gjord på bla svensk creme fraige 
och svenska ägg. 🇸🇪





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar