fredag 9 februari 2024

Renovering

Att försöka att renovera hus, vara småbarnsföräldrar, äga två hästar, två hundar, 3 kaniner, jobba båda två, ha femtielva saker som ständigt behöver repareras, skotta snö, odla, fixa egen ved, klippa gräs, leva rika sociala liv samt ägna oss åt hobbys, har inte varit helt enkelt. 

Jonglerbollen "renovering" har legat lågt i flera år.  

Men så sakteliga har den väckts ur sitt ide. Vi har gjort så mycket under åren vi bott här, men alla våra stora projekt är liksom klara till 97%. I varje rum är det någon eller några små enstaka procent kvar. 

Det skaver och skapar stress hos mig. 

Min dröm och vision är att vi INTE ska börja med några nya projekt. Utan att vi nu, så sakteliga, gemensamt som Team Rasmusson, ska beta av och avsluta alla miljoner projekt som nästan är i hamn. 

När jag och barnen var i Åre så jobbade Anders en del med huset. Skivor i hall och en skiva i gästrummet kom på plats. Det gav mig ny inspiration att fortsätta med målningen idag. 

Anders letade fram vår gamla hallfärg Alcros Södermannagatan. Tanken är att alla väggar, trappan, och den kommande garderoben i hallen ska bli grå. Tak och dörrar vita och alla foder, lister och smygar ska få färgen vinröd. Alcros Gamla Brogatan.

Ett projekt som vi påbörjade för länge sen, och som jag verkligen ser fram emot att avsluta. 

Jag känner mig så nöjd över att ha kommit en bit längre i projektet hall! 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar