torsdag 22 februari 2024

Ridtur och släktträff

Det blev en härlig långritt med Lisa. Därefter utvecklingssamtal för Tages räkning. 

Sen for jag och barnen hem. Efter hundpromenad och fix åkte vi och hämtade Anders på jobbet och for sedan in till stan. 

Våra släktingar från Tingsryd är nämligen på sportlovsbesök i Östersund! 

I hela min uppväxt har vi åkt ner till farmor och farfar i Örkelljunga. Alltid på sommaren men även andra tider på året. 

jag tror nästan inte vi besökt Asta och Malte en enda gång utan att även träffa mitt kusinbarn Rebecca med familj, som då bodde i Ängelholm. 

Det skiljer så pass mycket i ålder mellan mig och min kusin Micke, så jag och hans dotter Rebecca var mer jämngamla. Hon är bara fyra år yngre än jag. 

Sedan flera år tillbaka bor Rebecca i Småländska Tingsryd med sina tre barn. I Örkelljunga finns inga kära släktingar kvar, men vi har fortsatt att träffats i vuxen ålder. I Tingsryd, Ängelholm och Ystad, och nu är hon och barnen på besök i Jämtland. 🥰

Vi möttes upp utanför Pinchos och hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. Rebecca, Tilde och Ellen. 

Dagny blev så förtjust i tjejerna. "Mamma, kan vi träffa våra släktingar oftare?".

Det är så häftigt med släkt som man träffar väldigt sällan men ändå träffade under uppväxten. Man känner till en massa saker om varandra. Det är en speciell känsla som infinner sig. Min fina Faster Maj var Rebecca älskade Farmor osv. Ett band av samhörighet. ❤️








Vi är glada och förväntansfulla och väntar
 på mitt kusinbarn Rebecca och 
hennes två döttrar Tilde och Ellen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar