måndag 6 februari 2023

Veterinärbesök och ny avramling

Idag hade jag bästa veterinär Ingrid på besök. En av våra tre kaniner har blivit pälslös på ryggen och då det inte blir bättre utan sämre så ringde jag veterinär för ett tag sedan. Idag hade hon vägarna förbi och jag och Tage var hemma så det passade bra med ett besök. 

Vi ska få medel på recept mot kvalster så jag hoppas det är det som ställer till det för lilla Rosa. 

Sen var det dags för ridlektion igen. Vi kom på att det kunde vara en psykologiskt bra idé för Dagny att åka och vara med på ridlektionerna trots gipset. Att det kunde motverka ridrädsla om hon deltog lugnt och skrittade och vi ledde henne. 

Väl i stallet blev hon tilldelad den jättesnälla hästen Sol. Hennes favorit. Dagny  visade ingen rädsla alls. Hon bad mig efter en stund att knäppa lös grimskaft för hon ville skritta lugna trygga Sol själv genom serpentinerna. 

Wow tänkte jag! Det här går så bra trots föregående avramling då hon blev trampad och fick gipsa på akuten. 

Efter ungefär halva lektionen kommer Anders och Tage in genom dörren och upp på läktaren. De hade varit och köpt ett par begagnade längdskidepjäxor till Dagny. 

Sol blev rädd och flyttade lite i sidled. Dagny tappade balansen och ramlade av IGEN! Denna gång slog hon sig inte men blev istället väldigt rädd. Såååå onödigt. Lilla Dagny. 😣❤ Detta var fjärde avramlingen för Dagny. Nu har hon bara 96 stycken kvar... 🙉

Hon vågade sig dock upp igen och jag ledde henne i skritt resten av lektionen och hon höll sig i framvalvet. Det kändes bra och jag hoppas att det går bra nästa gång. 

Signe red Kaspar idag och var jätteduktig! 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar