fredag 10 februari 2023

Hårfärg, väggpackel och möte

I förrgår efter stadsturen färgade jag håret och idag blev det en ny tur till stan för mig och Tage. Vi tog bla en tur till Byggmax och införskaffade spackel. 

När vi hämtat Dagny på skolan och fått i oss mellis så satte jag igång att maskera spisarna, rengöra väggen och därefter gick jag lös med spackel. Vilken skillnad! Det ska slipas, ev spacklas och slipas en gång till samt målas vitt. Men resultatet blev direkt 300% bättre! Så härligt! Vi har stundtals renoverat sedan vi köpte vårt ställe för 15 år sedan. Inomhus har det dock mer eller mindre stått still under småbarnsåren. Men igår märkte jag att det händer saker. Jag kunde stå och spackla i några timmar och barnen skötte sig ganska bra själva. 

När jag avtäckt spisen från skyddande plast så skyndade jag mig igång med en köttgryta så vi skulle hinna äta innan kvällens styrelsemöte på föreningshuset. Den blev god. 🙂

Mötet flöt på och vi avhandlade dels ekonomi, elkostnader (som minskat efter att den nya luftvärmepumpen togs i bruk), eventuella bidrag, men också planer för årsmöte och vårens kommande aktiviteter. Det dök upp flera trivsamma aktivitetesförslag igår. Bla barnbio, trivselstund vid sjön, majbrasa, livemusik och mer fredagsmys. 

Barnen var trötta när vi gick hem. Det hade blåst upp rejält under tiden vi hade möte. Barnen fick streta på hem i blåsten och lägga sig bums och hästarna fick komma in och mysa i stallet inatt. 

Efter en kopp te, en kvällsmacka och tre högar tvätt att ta rätt på somnade jag och Anders också bums. Sov sedan fram till vi blev väckta nu kl 2 på natten av magsjuka. Anders sanerade säng och jag sanerade barn. Teamwork!

Vi får se vad morgondagen bjuder på. 



Sånt otroligt lyft med "bara" lite spackel. 🤗

Potatis, kött och äppelmos från byn. 
Torkad svamp från de jämtländska skogarna.
 I övrigt frysta grönsaker och 
mejeriprodukter från Sverige. 
Vår mat blir inte alltid så här närodlad, 
speciellt inte nu med dyrare priser.
 Men det är ändå alltid vår
 ledstjärna i matbutiken. 
Svergieproducerad. 

Styrelsemöte på föreningshuset. 

Det här får barnen ägna sig åt när vi har möte. 

Jag fortsätter göra som tonåringarna: 
färga mitt eget hår och klippa mig själv
 plus resten av familjen.
Den som spar, hon har, pengar till annat. 
Som dyrare räntor, dyrare el, dyrare mat och dyrare bränsle tillexempel...
Det blir inte lika bra som hos frissan,
men det kostar 200 kr istället för 2000,
om det ens stoppar där. 🤗





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar