fredag 17 februari 2023

Trimma Schnauzer

En person med en väldigt trevlig Schnauzer hörde talas om mig via vänner. Han hade en 1,5 årig tik som det var hög tid att trimma. 

Jag åtog mig uppdraget då hund och ägare verkade snälla bägge två och väl införstådda med att jag inte är personen att ta hjälp av om man drömmer om Crufts eller har bråttom. 

Jag ryckte hela hunden så när som på de områden där hon visade tydligt att det inte uppskattades. De vanliga ställena: armhålor, mage, baken och bringan. Efter jag trimmat hela hunden så kammade jag ut ögonbryn, benhår och skägg och klippte dessa. Därefter körde jag igenom henne med två storlekar underullsknivar. 

Det tog mig ca 4 timmar exklusive pause för kaffe och fika. Mellanschnauzertrimningar är verkligen tidskrävande. Jag är glad att hund och ägare var så vänliga och okomplicerade. 

Var såklart extra kul att få träffa en trevlig schnauzer igen efter att ha haft två egna. Det är inte ofta jag träffar på dom. 

Mitt nya loppade gamla förkläde visade sig vara helt outstanding som hundsalongsplagg! 😊

I övrigt hade jag och Tage en skön förmiddag tillsammans när Dagny var på skolan. Vi skötte om djuren och medicinerade kaninerna mot kaninkvalster. Rosa har faktiskt börjat se bättre ut men vi droppade dom iallafall. Sen tog vi en fin hundpromenad på skoterspåren efter att Tage särskilt önskat det. 

Innan lunch och hundbesöket hann vi lite städ och så bar vi ut massa saker som samlats i tvättstugan för vidare destination. Tage var så hjälpsam. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar