söndag 19 februari 2023

Målning, kör, ridtur och rött hår

05:30 började dagen. Tage vaknade. Jag segade på men masade mig efter hand upp och gjorde som jag brukar: satte på kaffepannan och hoppade i overallen och gick ut för att fixa morgonbestyren med djuren. Att det sen finns nykokat kaffet när jag kommer in igen är morgonens guldkant. 

Efter frukosten fortsatte jag på mitt påbörjade projekt, nämligen att måla ovanför och runt spisarna. Jag målade detaljer och putsen på fredagskvällen och idag gick jag över alla ytor med en till strykning. Fint blev det. 

Sen var det dags för köruppträdande för Dagny på familjegudstjänst i Häggenås. Vi for hela familjen med andan i halsen. Jag såg det nämligen i kalendern strax innan det började. Så bra att jag kom på det. De var rörande duktiga! 

Väl hemma igen tog jag och Lisa en solig långtur på hästarna till Kvarnmon och sen via sjön och därefter stigar i skogen till Drolet. Vi träffade på Lisas skogsintresserade son och kikade på allt han jobbat med på deras skifte under lördagen. Vilket dagsverke! Hans skogliga intresse och kunskap var imponerande. 

Under tiden jag red for Anders och barnen till stan. De uträttade ärenden, lagade mina svärföräldrars luftvärmepump och träffade kusin Esther och Samuel. Dagny fick köpa sin efterlängtade färgbomb till håret. Så när jag kom hem och hade skjutsat in en plommonspäckad fläskkarré i ugnen så hjälpte jag Dagny att färgbomba håret med röd färg. Det tog bäst där håret var solblekt i längderna. Hon var så nöjd! 

En finfin söndag! 🌞🙏❄


En strykning till på väggen ovanför 
spisarna sen är det klart! 🤗













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar