lördag 18 februari 2023

En fin dag i Munkflohögen

Då Tjälasvängen ställdes in pga Anders onda axel och Dagny for på sin dans så kände jag att det fick bli en skiddag med Tage. 

Jag ringde Jeanette för att kolla om Valter ville haka på. Valter skulle hänga med Gustav och allt föll sig så bra att Gustav ville testa slalom och Valters nyss urvuxna grejer passade perfekt! 

Vi hade jättetrevligt tillsammans och Gustav, som åkt mycket längdskidor, var såååå grym! Han greppade allt på en gång. 

Tage var superladdad för att testa att åka snowracer i lift och backe. Vi alla åkte med honom en gång var. Jag och Tage lossnade i liften. Det gjorde även Gustav och Tage med kälken men Gustav lyckades få med sig både Tage och kälke hela vägen upp ändå. Fråga mig inte hur ☺. Skidåkningen gick jättebra men kälkåkningen inte fullt lika bra. Tage slog i tänderna och vår kälke svängde inte som den skulle. 

Vi bytte till skidor igen. Jag hoppas vi kan få fler trevliga skiddagar ihop. Grabbarna var så schysta och hjälpsamma.

Valter var så hjälpsam.

Gustav och Valter i liften. 


Premiär. 

Första åket för Gustav. 

Gustav testar ett hopp i backen.

Lunch. 

Tages batterier börjar ta slut. 

Jag är så glad för denna dag! 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar