lördag 15 juni 2024

Semstern som kom av sig

Igår skulle vi ha varit med i kyrkan och deltagit på Dagnys skolavslutning. Därefter skulle vi ha kört ner till Delsbo med fina vänner och haft semester på en gammal Hälsingegård vid Dellensjön. Vi skulle ha ätit tårta, åkt på cruising i Ljusdal, spelat kort och badat. 

Och våra fantastiska vänner, tillika djur-och gårdsvakter hade ställt sig in på att bo i vår fina by och hjälpa oss med hästar, hundar och kaniner. 

Men vi är fortsatt sjuka... 
Dock mår vi lite bättre. ❤️

Vi firade barnens dagisutspark och skolavslutning med en god tårta trots att vi missade alltihop. Jag testade att baka en egen tårtbotten och det var inte särskilt svårt och den blev god. På Dagnys begäran innehöll även tårtan en godisgömma av dajmkulor och Tage önskade jordgubbar.

Sen kom det ett paket till mig i brevlåda. En present till mig själv från mig själv. Ett par jättesnygga örhängen från Moder jord som jag suktat efter länge. Det passade bra att få dessa nu. 

Storstädet fortsätter här hemma. Igår skurade jag bla vår eftersatta ugn och spis. 

Vi avslutade dagen med middag som alla i familjen uppskattar: Tacos!
Sen blev det filmkväll i sängen med Superhjältar 2. 


Mina nya snygga örhängen från Moder Jord. 

Hortensiorna är så vackra nu!
Vi har en blå och en vit. 

Jordgubbstårta med dajmgömma i mitten.

Tacofredag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar