fredag 26 april 2024

Shoppingdag

Idag stämplade jag ut från mitt jobbdygn och sen har jag och Tage haft värsta shoppingdagen tillsammans när Dagny var på skolan och Anders på jobbet. 

Båda barnen behövde en varsin vårmössa och Tage nån mittemellan mössa. 

Vi började på Röda korsets loppis. Där fann vi alla mössor barnen behövde samt en varsin keps. Jag slog även till på en ny jeansjacka till mig själv. Något jag spanat efter en längre tid. 

Efter Röda korset for vi till Granngården där vi köpte kraftfoder till hästarna och kaninerna. 

Därefter blev det ett besök på Ö&b. Där införskaffade vi parfymfri Grumme kulörtvätt, grönsåpa, diskmedel, Niveakräm, deodorant, lördagsgodis och 12 paket kokkaffe på bra pris mm. 

Sen avslutade vi med en varsin korv och sedan storhandling på Willys innan vi for och hämtade Dagny. 

Tage skötte sig exemplariskt och det var en fröjd att hänga med honom hela dagen.  ❤️

Efter det for vi till Maria Larsson. Vi hade med fika och hon bjöd på kaffe och läsk. Vi hade med kort och hon gav oss ett jättebra täcke av halvtunn modell som vi behövde och hon hade rensat ut. 

Så trevligt att ses igen och att hon och LP, deras hund och katt nu är tillbaka hemma på Dolttorpet! 

Till kvällen körde vi fredagsmys hela familjen.  Tacos till middag följt av Disneyfilm och vår favvoglass Ben and Jerrys, som var på kampanj på Willys. 

Dagny fick en ny keps och en ny vårmössa
från Röda korsets stora loppis i stan.  

Nyloppad Springmeetkeps. 

Nyloppad vårmössa.

Fina, glada, busiga, gosiga Essa.
En Terrier Brassilero. 


Maria och LP, tillbaka på Dolttorpet! 🤗

Tacofredag.

Fredagsmys med Disneyfilm och Ben & Jerrys.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar