torsdag 18 april 2024

Slalomåkning för 3000 kronor

Den här vintern har vi åkt ganska mycket slalom jag och barnen. 

Vi har åkt i Åre, i Litsbacken, i Munkflohögen, i Bydalsfjällen, i Mickelbacken - Gällö och i Vikberget - Fyrås. 

Slalom kan vara en ganska kostsam hobby. Men som med allting annat har jag försökt att hålla nere kostnaderna. 

Jag har haft lyxen av att ha fått mina finfina skidor och min sköna hjälm av min svägerska. ❤️

Min skidjacka köpte jag begagnad i fjol, liksom de svarta Reimabyxorna som egentligen är ett par äldre skoterbyxor. Även pjäxor och sjal är begagnade. Stavarna kostade 99 kr på en butik i stan och vantar plus goggles fyndade jag i slutet på fjolårssäsongen av icke flashiga märken.

Alla barnens overaller som de haft i vinter är begagnade, liksom jackor och skalbyxor. Tage växte ur Valters gamla grå hjälm och fick då ärva Dagnys svarta. Dagny i sin tur fick en ny som jag fyndade på ett reabord på en sportbutik i stan i höstas. Deras Goggles och flera av deras vantar är även dom begagnade. 

Bägge barnens skidutrustningar är köpta second hand och Tage fick överta Dagnys  när hon växte ur den. 

På våra skidturer har jag i så stor utsträckning som möjligt försökt att ta med matsäck istället för att köpa mat ute.

Jag har sparat vartenda liftkortskvitto från denna skidsäsong och lagt i ett kuvert. Nu när jag räknade ihop vad det blev såg jag att jag köpt liftkort till mig själv för 3000 kr denna säsong. 

Det är precis den summan som jag får i friskvårdsbidrag från mitt jobb. Så nu är alla kvitton postade till kontoret så att jag kan få tillbaka mina skidpengar i friskvårdsbidrag. 

Jag är så glad och tacksam för alla skiddagar tillsammans med barnen, bror, svägerska och vänner! ❤️🙏❤️

Begagnad från topp till tå,
Minus stavar, vantar & Goggles. 

Begagnat från topp till tå minus hjälmar.
Fast Tage fick förvisso ärva sin hjälm 
nr 1 från Valter och hjälm nr 2 från Dagny. 

Vad bra vi har haft det denna säsong! 

TACKSAM! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar