fredag 19 april 2024

En seniorhund

Det blir tydligare att vi nu har två hundar som har olika behov. En senior och en i sina bästa år. 

Winston fyller 11 om 2 veckor och Karo blir 4 år i Juni. Karo är superalert, pigg, stark och är alltid PÅ om något erbjuds. Winston är också på G om man bjuder in till lek, kamp, promenad, träning, utflykt eller annat. 

Men man märker att han blivit en senior. Han har bland annat fått sluta dra sparken och nu får han även bli hemma när jag tar joggingturer och cykelturer. 

Igår tog jag och Tage en härlig cykeltur. Karo hängde på medan Winston fick vänta hemma med Dagny. 

Jag har även börjat att ge Winston glucosamintillskott och jag märker att han har en äldre och sagtfärdigare approach. 

Som jag ser det med hundars åldrande, är att om ens hund blir 10 år, så får man vara väldigt tacksam och glad för det. Allt över 10 år är en bonus. 

Hundar får såklart åldras och bli äldre med saker som medföljer ett normalt åldrande. Jag hoppas Winston får hänga med ett tag till. ❤️

Jag är så otroligt förtjust i mina hundar. Två starka, friska, kloka, kärleksfulla, snälla, easygoing individer som är så kapabla och mångsidiga till typ allt. Otroligt anpassningsbara familjehundar och alltid på hugget när man presenterar träning. Båda har en grym av- och påknapp. 

Collies när dom är som bäst. ❤️🐾🙏🐾❤️










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar