måndag 15 april 2024

Mer renovering

I helgen har Anders jobbat vidare med huset. 

Mellan husets gamla och nya del finns det en uppsågad timmervägg, den gamla ytterväggen. 

Igår klädde Anders in den oregelbundna väggöppningen i träskivor. Det krävdes en hel del fix och trix för att få skivorna rätt och snyggt pga alla vinklar och vrår. Anders fick till det så bra! 

Sen har några röda dörrfoder i korridoren spikats upp och nya golvlister är tillsågade. Även där en hel del småbitar pga vinklar och vrår. 

Nu är det dags för mig att slipa och måla igen. 

Jag är så glad för att vi är igång med att avsluta allt "små"pyssel, som tar så mycket mer tid i anspråk än vad man kan föreställa sig

List för list, foder för foder, sak för sak, rum för rum jobbar vi oss framåt. 

Här är den gamla timmerväggen uppsågad. 
Detta är gränsen mellan husets gamla och nya del.
Anders har i helgen  micklat, mätt, sågat, 
trixat och klätt in öppningen i träskivor. 
Nu är det dags för mig att måla.



Ett sånt lyft!

Dreva isolering vid verandadörren
 innan fodren spikas upp. 

Alla vill vara med när det spikas, 
både barn och hundar.

Nysågade golvlister till hallkorridoren. 
För mig att slipa och måla. 


jag lagade en stor laddning lasagne
 på svensk svinnblandfärs i fredags 
 som räckt hela helgen. 
Den blev riktigt god. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar