söndag 28 april 2024

En helg i balans

Vilken helg! Vilken osedvanligt bra mix av produktivitet och njuta! 

Helgen har till viss del bestått av arbete för mig. Jag slutade ett jobbdygn på fredagsmorgon. Sen blev det ett jobbdygn från lördag förmiddag till söndag förmiddag.

På mina lediga stunder denna helg körde jag storhandling tillsammans med Tage på fredagen. På söndagen for jag och köpte färg, sandpapper, några säckar betong och penslar på Byggmax efter jobbet.

Anders har gjort klart flera saker som stått på att-göra-listan den här helgen. Han har gjort färdigt bägge våra deklarationer. Sökt bidrag till byföreningen, gjutit ett brunnslock till föreningshusets vattebrunn och startat upp raggarbilen.

Själv ägnade jag också en ansenlig tid till att skapa ordning i det utrensade kaoset på verandan. En surdeg som kändes så skön att reda upp! 

Vi har haft tacofredag med glass och filmkväll. Barnen har cyklat, lekt med kompisar och plockat tussilago till mig och Anders. 

Barnen fick även hänga med mig till mitt jobb. Där hade vi en superhärlig dag tillsammans med pyssel, promenad, parkhäng och lördagsmys med filmkväll. Alla var så nöjda! 

Denna söndagsafton var himlen vårigt vacker och jag dukade upp lite ost, kex, oliver, chark, frukt och cider på verandan. Fira alla våra göromål denna helg och njuta lite tillsammans bara jag och Anders efter att barnen somnat. 

Vår första kväll på verandan detta året. 🥰

Tacksam! 



Anders mätte det gamla locket och 
snickrade ihop en form. 
Sedan klippte han till 
armeringsjärn och placerade i formen. 
Därefter svetsade han fast Oddurs hästsko 
som handtag. Slutligen blandade
 han betong och hällde i formen.  


Vårhimmel och påställd raggarbil! 🥰


Verandamys med maken. ❤️




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar