lördag 24 februari 2024

Snöskotertur

Idag är det lördag och vi tog en fin snöskotertur till sjön tillsammans. Jag, Anders, Dagny, Tage och Karo. 

Barnen lekte, Anders tände en brasa, Karo sprang runt och njöt. Vi grillade korv till lunch och fikade på maten.

Efter en stund kom fler Norderåsenbor. Curt och Lilian hade med stege och spade för att skotta av taket på vindskyddet. Curt och Anders hjälptes åt. 

Barnen började bli trötta. Vi begav oss hemåt över sjön och sen gamla sjövägen. 

Tyvärr gick skotern sönder på vår färd. Växellådan beter sig illa. Så innan felet är åtgärdat blir det inga fler skoterturer. 

Kvällen har varit lugn. Jag och barnen har tittat på film. Anders har skruvat med Amazonen. Jag och Dagny har övat på skrivstil och till middag blev det pitepalt.

Nu är det läggdags för barnen. Om jag lyckas hålla mig vaken ska jag förhoppningsvis barbera Anders i afton.  

Redo för snöskotertur.
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar