onsdag 7 februari 2024

Sjukdagar & klädfix

Tage blev sjuk. Sedan Dagny. Jag har varit hemma med barnen och passat på att både ta det lugnt men också pysslat på här hemma. 

Bägge barnen har växt och fått nya fina kläder från vänner med större barn. Det var dags att tömma deras respektive garderober, gå igenom allt och plocka ut kläder som dels börjar bli lite smått och dels kläder som de inte trivs i. 

Jag märker att somliga plagg säger de alltid nej till när jag föreslår dem. Ibland förstår jag verkligen inte varför men så är det bara. Även jag fungerar så. 

Jag har även tvättat upp och vikt in all tvätt, städat övervåningen. Alla rum utom Tages. Det står kvar på att-göra-listan. 

Jag har passat på att klippa Tages hår och toppat Dagnys och mitt eget. 

Vi har tittat på tv, vilat, eldat och spelat kort.

Jag hoppas, hoppas, hoppas, att vi alla är friska till helgen för då har vi planerat att åka till fjälls med våra vänner. 💙🙏🩵





Tages kläder från bla Dexter, Mathias, 
Dagny, Linus, Julius, Emil och loppisar. 

En påse secondhandkläder från Tage
 som ska få åka vidare till
 Allan och Alfred i Häggenås. 


Dagny somnade på kökssoffan under ullfilten. 


Tage spanar på datorn. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar