söndag 18 februari 2024

Snöskotertur

Vilken dag! Vårvintern första strålande dag! 

Dagen började med jobb på förmiddagen då jag gjorde mina sista timmar av jobbdygnet. 

Efter att ha inhandlat utflyktsmat svängde jag förbi vår kompis David i stationshuset. Han är så snäll och har hjälp mig med våra skidor. Slipat kanter och vallat dom. Nästa steg är att jag ska köpa nödvändiga tillbehör och sen ska han få lära mig.
Jag hade inte fattat att man behöver behandla även slalomskidor tills min bror påpekade att barnens skidor var i stort behov av det. 

Jag inser att om jag ska fortsätta förse Tage 5 år och Dagny 7 år med begagnade slalomutrustningar till de vuxit klart, så kommer det bli en hel del skidbehandlingar... 

Jag är så tacksam för denna vänlighet så jag tänkte att David skulle äta med oss ikväll. Men tyvärr har han dragit på sig en förkylning. Vi får ta middagen framledes. 

Väl hemma fick barnen hoppa i adekvata kläder medan jag gjorde matsäck och Anders förberedde skotern och packade med ved. 

Under tiden kom våra fantastiska gårds och djurvakter, tillika vänner, Marie och 2 av hennes 3 barn: Kajsa och Moa. De ville mysa med djuren idag och få insupa Norderåsenluft. 

Jag, Anders och barnen begav oss iväg på en underbar skotertur i stålande vårvinterväder till sjön. Barnen började efter en stund att leka i skogen bakom vindskyddet. Efter maten lekte de ännu mer.

För mig var det dags att övningsköra med skotern på sjön. Det gick bra och det var roligt. 

Väl hemma igen fikade vi lite tillsammans med Marie och tjejerna innan de åkte tillbaka till stan. 

Själv åt vi middag och sen avslutade vi helgen i soffan och kikade på Tarzan 2.

En så fin och nyttig dag! Jag behöver verkligen träna!

David i stationshuset hjälpte oss.
Han gjorde en handpåläggning 
På våra slalomskidor. 
Slipade kanter och vallade dom. 


Våra fantastiska vänner, tillika djur- och gårdsvakter kom förbi till hundarnas 
stora glädje! Och vår! 
Kajsa, Marie och Moa. 🩷🩷🩷

Nu fer ma! 

Anders och Tage. 

Jag och Lillisgullis i skoterkälken. 

Norderåssjön.

17 år tillsammans. ❤️❤️

Vindskyddet på andra sidan
Norderåssjön. 

Njuter av vårvinterns första dag! 


Min make. 🥰

Lunchfika! 
Korv med bröd, drickyoghurt, riskakor,
vatten, kaffe,varm choklad & nonstopkakor. 

Emma övningskör. 

Dagny och Tage hittade en varsin koja 
under några träd bakom vindskyddet.



Körv!

Min familj! 💙🩵💜

Anders tog en sväng med barnen. 

Vinterns skoteruppgradering:
En begagnad toppenkälke! 

Yatzy! 











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar