torsdag 22 februari 2024

Rida till bussen

Igår var jag ledig och Tage spenderade dagen hemma tillsammans med mig och djuren.

Majoriteten av dagen ägnade jag till att städa, städa, städa, tvätta, laga mat och städa ännu mer. Huset hade grott igen, IGEN! 

Men utanför fönstren sken solen från en blå himmel och termometern visade några få sköna minusgrader. Jag frågade Tage om han ville rida? "JA, jättegärna!" svarade han. 

Dagny tog skolbusstaxin hem direkt när sista lektionen var slut kl 13. Hon blir alltid glad när vi möter henne vid hållplatsen. 
Jag och Tage bestämde att göra både och. 
Rida till bussen!

Dagny blev glatt överraskad. Sen red bägge barnen innan vi gick hem, åt mellis och fortsatte med hussysslorna. 

På kvällen skjutsade Anders Tage till hans kära basketträning. Jag hjälpte Dagny med läxan och förberedelser inför nästkommande dag. 

Efter kvällsfika var det läggdags igen. 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar