torsdag 8 februari 2024

En daal och kvällsfika hos Ali & Per

Igår började både jag och Dagny att stöka i köket. Hon gjorde kladdmuffins och gjorde nästan allt själv. Jätteduktig! 

Själv hade jag sett ett recept på en Daal som jag blev sugen på när jag såg att vi hade alla ingredienser hemma. 

Den bestod bla av lök, äpple, morot, chili, färsk ingefära, kokosmjölk och röda linser. Den var beskriven som en soppa och blev väldigt god i mitt tycke. Men hade lätt kunnat serveras mer som en gryta med stekpannebröd eller ris och sallad. Anders tyckte även det skulle ha varit gott med kycklingbitar i, och det tror jag också. Inte den vackraste maträtten men god. 

När Anders kommit hem från jobbet åkte jag ner till Anne-Lie och Per. Lyktorna med tända stearinljus lös så hemtrevligt och Anne-Lie bjöd på nybakat bröd och kokkaffe. Själv hade jag med en matlåda med Daal för dom att smaka. 

En trevlig stund som alltid, med hundgos och samtal. ❤️

Pricken och Tammas.
Så otroligt vänliga och gosiga hundar. 
Härads Humle och Mironik's Bolero




Tammas, Pricken och gamla Turid.

Anne-Lie brer smörgås till Per. 

Puss! 











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar