måndag 6 mars 2023

Sportlovsslalom & Svinnpizza

Idag kickade barnens sportlov igång. Anders jobbar tyvärr hela veckan men jag är ledig några av dagarna. Idag tillexempel.

Vi bredde våra mackor, fyllde våra termosar med varm choklad och kaffe, la i sittunderlagen och kexchokladen i ryggan och for till Lits slalombacke. 

Vi åkte, senlunchade och åkte ännu mer. Tage fick ytterligare några små balanspusselbitar på plats, men fortfarande är han tveksam till att åka utan mamma. Idag provade vi en ny teknik som funkade bättre. Istället för att jag haft honom på min högra sida så hade jag honom mellan mina skidor och höll i honom i "handtaget" runt hans mage. Det fungerade bättre så vi fortsätter nog så. 

Från att ha haft en ganska sval relation till ankarliftar efter en mindre trevlig ankaliftsincident för många år sedan så känns det idag hundra procent okomplicerat att åka med barnen i lift. Jag har haft den i knävecken och nu senast har jag Tage placerad mellan mina skidor och det funkar hur bra som helst. Så fantastisk känsla när man kommer över hjärnspöken. 🥰

Väl hemma var barnen nöjda. Jag tog ut hästarna och gav dom mat. Lisa har varit här idag och ridit Kaisa. Hon hade inte varit helt nöjd med att lämna sin snuttefilt Oddur hemma i stallet. Men Lisa gav sig inte och de kom iväg. Det hade varit en gnäggig runda och hon hade haft bråttom hem. 😅

Därefter var det hundarnas tur att komma ut. 

Till middag lagade jag en svinnbudget pizza av ett färdigt pizzakit som var på kampanjpris på Ica. Garneringen bestod av Perssons ojämna skinkskivor, lök som var på extrapris på affären sist jag handlade. Svinntomater på halva priset samt riven ost från en bamseost som jag bunkrade för en tid sedan när de hade bra kilopris på nån ostmodell på affären. Jag kan konstatera att vår middagspizza plus lunchlådan som blev över blev åtskilliga riksdaler billigare än om vi köpt våra pizzor på en restaurang. God blev också. 

Kvällen är här. Tage är duschad och nattad. Anders och Dagny är på väg hem från ridskolan i Aspås och jag myser i min ensamhet med kaffe, brasa, popcorn och kivis från en av mina senaste frukt och grönt svinnlådor för 20 kronor samt de vackra blommorna från Jeanette och Mikael. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar