söndag 5 mars 2023

Gårdssysslor

Vi fick en så jättebra söndag! Anders for i förväg och fällde träd efter vår långfrukost. Efter ytterligare en stund så tog jag, Tage och hundarna med oss en bullpåse och gick efter i skoterspåren. Vi fikade tillsammans och sen hjälpte Tage pappa att samla ved och la på timmerkälken. Han är så hjälpsam vår son. 🙏❤ 

När kälken var full så for Anders och Tage hemåt igen och jag promenerade efter med hundarna. 

Dagny, som inte var i form, valde själv att stanna hemma och kika på film. Hon visste var vi var och kunde gå till oss om hon skulle ändra sig. 

Väl tillbaka på gården så gjorde vi mer sysslor. Bland annat bar vi in hö i höladan. Jag gjorde fint i stallet och Anders skottade. Efter en stund gick jag in och förberedde maten. De andra stannade ute. 

Efter middagen har vi alla kört söndagsfilm och popcorn. Vi kollade på den nya versionen av Ferdinand.  Den var fin. Liksom dagen. 

Vid kvällsfodringen fick jag skåda ett av mina livs starkare norrsken spela fram över himlen. Det gick även i rosa och lila. Det har jag aldrig sett förut. 🤩







"Var tog Hussarna vägen?"

Både hästarna och kaninerna 
uppskattar kvistar. 
Somliga mycket, andra inte alls. 
Dom verkar föredra samma sorter.




Kaninerna fick komma ut och göra mig 
sällskap när jag mockade stallet. 
Jag hann lägga ner alla redskap innan Bulldozerdumle gjorde det. 🤭🥰


Dom är så fina och nyfikna alla tre. 😊
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar