onsdag 29 mars 2023

Påskpynt och kladdmuffins

Igår var barnen jätteglada för då fick vi besök av Lilla A. Efter mellis hjälpte de mig att klä påskris. Mängden ris jag burit hem möjliggjorde två stycken. Ett i köket och ett på verandan. 

I påskriset sitter bla färgade fjädrar. Ett gäng som jag haft i säkert 15 år och som jag återanvänder år efter år. Jag upplever att det går en trend i att inte använda påskfjädrar. Jag funderar på var alla gamla fjädrar då tar vägen? Känns väldigt onödigt att slänga gamla fjädrar för att köpa nyproducerade PK-alternativ bara för att. 🤔 

Av bara farten åkte allt annat också fram. Häxor, tuppar, pappbonad, påskäggkoppar och äggömmor. 
Vi gillar pynt, barnen och jag. 🥰

Dagnys 7-års dag närmar sig med stormsteg. Hon har önskat att få kladdmuffins på sin födelsedag så idag bakade jag och Tage ett gäng. De kändes trevligt att ta sig en kladdmuffins och en kopp kaffe i solen på verandan. 😊

















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar