torsdag 2 mars 2023

Nya goggles

Förra året skaffade jag en ny skidhjälm och goggles. Jag märkte redan ifjol när jag började åka skidor igen efter 20 år, att mina goggles var för stora. De åkte liksom ner och tryckte över näsan på ett oskönt sätt. 

När det varit sånt väder att jag vill använda dom så märker jag att jag strax drar upp dem igen på hjälmen för att de helt enkelt är störiga. 

Så under en ganska lång tid har jag letat efter nya goggles. Min kravlista var ansenlig och jag satt ju inte i sjön. Jag har kikat en hel del på begagnadmarknaden men många kostar runt 600 kr och det känner jag är ganska dyrt för begagnat. Nya prisvärda på rea på nätet går för ungefär 500 kr. 

Men som min svägerska sa, tag med hjälmen och prova in nya goggles i butik så du verkligen känner att de sitter bra. 

Jag blev så himla glad när jag vid min senaste stadstur hittade ett par som överensstämde med alla mina krav! 

De var mindre, bekväma och passade perfekt ihop med hjälmen. De hade inte utbytbara linser utan  det var en lins som funkade till allt. Jag orkar inte hålla på att byta ändå. Det ska vara enkelt. Glaset var lite spegelaktigt OCH de matchade perfekt ihop med min nya begagnade skidjacka! De var nya av ett bra märke men ändå några av de billigare jag hittat. 399 kr. Alla rätt! Så nöjd med mina nya sköna goggles! 🌞🎿❄

Mina gamla större satt perfekt på Anders så han får överta dom till sina skoterturer. 👌







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar