måndag 20 mars 2023

Slalom ridskola & kålpudding

I helgen har bland annat Dagny varit på sin dans, träffat sin kompis och åkt skridskor. Tage har åkt snöskoter med Anders och slalom med mig i den fina skidbacken i Munkflohögen och fått håret klippt av mig. 

Idag är det måndag igen och Dagny hade både sin kör och sin ridlektion. Dagny fick rida en av sina favoriter Kaspar och det gick jättebra. De tränade på att stå i fältsits i skritt och trav (tölt). 

Jag hittade svensk ekologisk köttfärs på 30% procent svinnrea samt en prisvärd svensk blandfärs, så det tillsammans med den billiga vitkålen och den billiga löken från mitt senaste besök på affären fick bli kvällens middag: Kålpudding! Så smarrigt tillsammans med min hemodlade potatis och hemodlade äppelmos. I smeten åkte även tre byägg från våra vänner ner. 

Det blev inte mindre än tre formar Kålpudding så 2 åkte in i frysen. Så smidigt att kunna ta fram och koka lite ny potstis till längre fram. 😌


Tage ville åka slingan som kallas ormen


Den fina utsikten över åtskilliga fjäll 
från Munkflohögens skidbacke. 

Tröttsamt med skidåkning. 



Kålpudding gjord på bla svensk 
ekologisk svinnköttfärs och
 byägg från våra vänner. 
Hemodlad potatis samt 
hemodlad äppelmos. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar