lördag 18 mars 2023

Snöstorm, skridskor & armband

Jag och Lisa begav oss ut på en uppfriskande och härlig ridtur till Kvarnmon trots snöstorm. 

När vi passerade raddan med brevlådor kom en stormby som fick alla lock att flyga upp samtidigt just som jag red förbi med Oddur. Vi båda hoppade till, han for väl en halvmeter i sidled men konstaterade snabbt att det bara var brevlådelock och fortsatte streta på hem i snöstormen. Kaisa brydde sig inte heller mer än att hon nog hoppade till lite hon med. Underbara hästar! 

Väl hemma hade byarna gjort att hela infarten till gården var ofarbar med meterhöga snödrivor. Hästarna tog sig igenom men att komma ut med Mondeon utan fyrhjulsdrift var bara att glömma! Jag var insnöad helt enkelt. 

Natten mot lördagen bjöd på magsjuka. Igen! Fjärde omgången bara de senaste veckorna. Denna gång var det Tages tur och detta grusade vår ursprungliga helgplan. Nämligen att båda barnen skulle vara hos sin Faster Karin och Kusin Esther i Alsen på spännande sova-över-äventyr från lördag till söndag, medan jag och Anders för ovanlighetens skull då skulle kunna närvara på byföreningens årsmöte båda två. 

Tage var trots magsjukan pigg på lördagen. Så han och Anders tog en skotertur. Dagny for på sin dans och sen tog jag med Dagny och Olivia till hockeyrinken. Den var dock täckt med ett rejält lager blötsnö så det blev bra motion för mig att skotta fram en åkbar plan till tjejerna. 

Vi fikade mellis och sen åkte tjejerna lite till innan vi skildes åt. Anders gick på årsmötet i egenskap av ordförande i föreningen och jag var hemma med barnen. Jag och Tage tog en skön hundpromenad på skoterspår samt hämtade in mer ved och färdig tvätt. Sen pärlade vi armband och Dagny gjorde en liten present till Lilla (stora?) Anna 12 år som bor en bit bort i byn. 

Fina dagar. Tacksam. 




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar