onsdag 1 mars 2023

En revyprimadonnas garderob

Idag for jag till min kompis Lilian. Inte nog med att jag blev bjuden på gofika med hembakad stut från Semlan. Jag fick dessutom stifta bekantskap med Lilians kära gammelfaster Mimmi. 

Mer känd under namnet Emy Höglund. 
En sann revyartist från förra seklet som uppträdde med bla Ernst Rolf. En människa som älskade glitter, glamour, hattar och leopardmönstrat livet ut och aldrig slutade att sjunga. Även för personalen på sjukhuset på ålderns höst. Mimmi hade även ett stort hästintresse, precis som jag och Lilian, och hade egna hästar. 

Vilken fantastisk dag med Lilian och hennes one of a kind Faster Mimmi. 🤩 En otroligt häftig klädskatt som Lilian vårdar efter sin gammelfaster och som jag idag fick ta del av och botanisera i. 
 















Lilians mamma Ulla till höger, på hundparad.
 Ulla var bla riksordförande i Blå stjärnan. 
Undrar om det är en Borzoi och en Afghan? 🤔
Mameluckerna är iallafall de samma 
som på föregående bild. 




En äldre klänning som eventuellt
 tillhört Emys svärmor.
























Emys brudkrona som hon bar när hon 
åkte i vagn framförd av vita hästar
på sin bröllopsdag. 



Avslutar med några fina bilder på Lilian, 
som också är one of a kind 😊,
och hennes vackra lilla bäbisklänning. 

Lilian till höger. 








 

2 kommentarer: