onsdag 25 maj 2022

Först kaos, sen fint

När jag går igång med vårens träsgårdsfix blir det först kaos och en enda röra av krukor, jordsäckar och annat. Men sen när jag fått stöka på ett tag och syr ihop säcken tycker jag att det blir så fint. 😊🌿💫🍀


Min hemmagjorda klätterställning till luktärten. I "tomma" krukan har jag sått vita blommor som ser ut som små prästkragar.

Igårkväll hjälpte Anders mig att köra upp jord till pallkragarna från vårt jordförråd i hästhagen. Så skönt att slippa kärra. 

Tänk att allt blir så mycket vackrare med falu rödfärg... 😊

Min övervintrade jordgubbsampelplanta. Jag investerade i en zinkampel ifjol och slog små hål i botten. Gödslet kommer från hästhagen.
 Så nu är min plan satt i verket: 
Att vara självförsörjande på jordgubbsampel. 

Ny för i år: 
En konformad metallställning till luktärten. 

Kryddbaljan till höger och salladsbaljan (som jag hittade slängd i ett soprum) till vänster. 
I kryddbaljan finns just ny gräslök, Persilja samt frösådd Dill. I den vänstra zinkbaljan har jag sått nån blandsallad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar