tisdag 17 maj 2022

Ensam hemma

Anders behövde åka till Eskilstuna från Söndag till Fredag för att gå på en jobbrelaread mätmaskinskurs. 

Mina föräldrar hade tidigare nämnt att det vore roligt om barnen kunde komma till dom och vara några dagar i Stockholm denna vår. 

Därför blev det ganska perfekt att Anders och barnen tog Mondeon neröver i Söndags. Mamma och pappa bjöd på middag och sen for Anders vidare till sitt hotell i Västmanland. 

Barnen tycker det är jätteroligt att hälsa på Mormor och morfar både i Stockholm och i stugan i Ystad. Rapporten säger att allt går jättebra. Igår åkte dom in till Junibacken med bla tåg. Idag vankas det museum med Moster Johanna. Dom ska även hämta sina tremänningar Amanda och Dolores på skolan i Bromma och gå till roliga lekplatser. Riktiga höjdardagar med andra ord. 

Hela upplägget har resulterat i något så exklusivt och ovanligt som att jag blir ensam hemma i flera dagar! Det har inte hänt på över 10 år minst! 

Jag hade en tanke om att jag skulle ägna massa tid till att passa på att rensa, putsa fönster och städa. Men dagarna går fort och hittills har jag ägnat tiden åt härliga ridturer med Lisa, hundpromenader och spårkurs. Latat mig framför film och kört en hel del raggarbil då Mondeon är på resa söderut. Igår slog jag även till på begagnade utemöbler. Jag har hållit utkik i över ett år efter ett runt bord med 4 bekväma stolar till vår nya uteplats. Igår hittade jag lämplig annons tack vare en kompis tips.

Jag har även varit på anställningsintervju till ett litet extrajobb. Jag trivs otroligt bra på mitt nuvarande arbete och där jag nu varit i typ 8 år. Men under alla dessa år har jag bara jobbat 75%. Under en längre tid har jag funderat på nått litet extrajobb. Men min kravlista för det jobbet (får inte bli för mycket, helst något annat än vården, ligga nära hemma, ej dygn, lite förutsägbart, funka med mina halvkonstiga och oregelbundna arbetstider) så gav jag upp tanken på att hitta nått. Men så plötsligt flimrade en annons om städning av Häggenås kyrka och församlingshem upp. Det lät som to good to be true. Jag sökte och igår var jag på intervju. Jag fick jobbet så nu är jag även timanställd hos Svenska kyrkan. 😊

Gårdagens spårkurs gick så bra! Colliesarna hade verkligen tryck under tassarna, jobbade så bra med spåren och markerade alla apporter! 🥰

Idag väntar jobb igen så Jeanette ska mata hästar. Karo ska följa med Marie till Tännäs i några dagar och Winston följer med mig på jobbet. 

Jag njuter av all egen tid! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar