fredag 20 maj 2022

6 dagar utan familj

Mina dagar med massa egentid gick fort och jag har verkligen fyllt dom med trevligheter! 

Det har blivit flera långa härliga ridturer med Lisa, Maritha och Petra. 

Lugna hundpromenader och ett spårkurstillfälle. Efter några dagar var det dags för jobbdygn så då fick Winston följa med på jobbet och Marie lånade med sig Karo till Tännäs några dagar. Där har han levt lyxliv med den finska lapphundstiken Daisy. Winston har njutit av lugn och ro och egen tid med matte. ❤ Jeanette och Lisa har varit hjälpsamma och gett hästarna hö när jag jobbade. Så värdefullt! 

Det blev även ett besök på loppis med min "Personal shopper" Sanne och hennes lilla Fay. Med hem följde ett par jeans, en skinnpaj, några snygga klänningar och blusar samt lite nya vintagehalsband. 

På onsdagen kom Jeanette hit efter jobbet. Vi slängde i oss lite mat och slängde på oss lite makeup sen drog vi in till stan med 56:an och sen vidare till Tulleråsen på veteranbilträff. 

En förmiddag gränslandet jag cykeln och åkte ner till grannen och köpte lite tomatplantor. Det blev även ett besök på Granngården för köp av Luktärt och två fröpåsar. Några jordsäckar har också införskaffats. 

Jag har även hunnit med en introduktion på mitt nya jobb som lokalvårdare i Häggenås kyrka och församlingshem. 

Åsså har jag fått bildrapport från en kaninuppfödare på två kullar som troligt kan innehålla Dagnys två blivande kaninfröknar av rasen Hålländsk kanin. 🥰

Slutligen har jag även ägnat tid åt att städa och tvätta ikapp här hemma. Dels för mitt eget välbefinnande men också för att det ska kännas trevligt för familjen att komma hem. ❤






Draperad i secondhand från topp till tå 
Förutom strumpbyxorna. 🤗






Karo njuter av utsikten i Tännäs. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar