torsdag 25 december 2008

Vilken jul!

Bilder:
Mamma på Basse
Linda på Sunna
Johanna på Guinness
Julmys i största allmänhet, Location: Ottsjö.










Denna jul har varit helt fantastisk! Julaftonsmorgonen började med att jag fick min julklapp av Anders. En egen spark!!!

Så efter frukosten invigde jag sparken och svischade ned till stallet. Jag och Marita red ut och mötte soluppgången från hästryggen på julaftonens morgon! Mysig start på dagen!

Därefter styrde jag och Anders kosan mot Ottsjö - Undersåker - Åre. Där, i en liten fjällstuga väntade mamma, pappa, bror-Jens, svägerska-Linda, syster-Johanna och svåger-Andreas. Vi åt julmat, öppnade klappar tog en kvällspromenad med Norma. Avslutningsvis tittade vi på filmen Varg som vi hade med oss.
Idag, (den 25), fick vi tjejer upp vid 7. Åt frulle och packade in oss i bilar. Körde sedan hem mot Norderåsen. Bytte om och knatade ned till stallet. Jag, syster, mamma och svägerska-Linda red ut tillsammans. Hela ridturen gick galant tills vi nästan var tillbaka i byn. Då fick min häst för sig att hon var en rodeohäst. Jag hade nästan återfått kontrollen då sadeln gled ned på sidan varpå jag damp ned i en snödriva (höll dock fortfarande ett hårt grepp om tygeln!). Denna lilla uppvisning gav en dominoeffekt så lindas islänning försvann i full gallopp då hon blev så på hugget. Linda lyckades dock återfå kontrollen och allt gick förträffligt. Vi var alla mäkta imonerade av Lindas prestation eftersom hon aldrig ridit tidigare!!! Så kan det gå när man oroar sig för andra, att det är man själv som faller dit! :-)

När vi kom tillbaka efter ridturen var maten färdig, och efter lucnchen så anlände Anders familj. Vi fikade och drack glögg tillsammans. min mening är att alla hade det mycket trevligt! Nu har alla åkt hem och jag skall ta mig en tupplur för ikväll skall vi ut på galej på en av klubbarna i stan som har sin julfest. Hjälmar skall med nu när han är hemma i Jämtland!

God fortsättning till er alla!

2 kommentarer:

  1. Mysigt med en ridtur på julaftonsmorgonen=) Låter som att du haft en toppenjul! Kram Christine

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft en super mysig jul där uppe i norrland, hälsa alla så gott och GOD JUl, lite i efterskott...tack för julkortet. massor av kramar från kusin vitamin och Nelson

    SvaraRadera