måndag 22 december 2008

Fullt ös innan jul!


Gårdagen ägnades åt att göra julgodis, detta och några andra åtaganden har fallit på min och Anders lott som bidrag till julafton. det blev knäck, chokladkola, cornflakes+russin choklad ljus och mörk och sist men inte minst chokladtryffel med samk av dooleys!

På kvällen åkte vi till Anders föräldrar för att uppvakta hans pappa som fyllde år. Det var trevligt och det bjöds på fika och tårta.

Idag och imorgon blir det jobb. Jag hade förberett mig på värsta julhysterin men det blev mildare än jag trodde. Visst var det mycket kunder men inte ohanterbart! Kul när det flyter på och man får snabba sig. (trots att jag är en ganska långsam person)... :-) Rätt som det var dök Jeanette in på jobbet med en julklapp till mig! Jag blev jätte överraskad och glad :-)

Anders uppdrag för idag var att julhandla på Willys. Jag ringde när jag slutade och till min förvåning var Anders på Hemköp. Han hade gett upp inne på Willys och dragit till hemköp! Jag är inte förvånad, dessutom hade han lågt blodsocker och var på lagom bra humör när vi möttes upp. :-)
Även de sista julklapparna inhandlades idag. Mer om det kommer jag inte yppa!

Ikväll är det städ i största allmänhet som måste göras eftersom vi åker till Ottsjö över jul och har bjudit in bägges familjer den 25. Det blir en aning tajt men så är det ju alltid vid jul.

Nu till en annan rolig sak, vår vän Hjalmar är hemma i Fåker. Han bor annars i Norge numera och är hemma över jul och nyår. Idag bestämde vi att åka på en av klubbarnas julfest på annandagen. Det skall bli roligt att träffa Hjalmar igen.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar