söndag 9 juli 2023

Sommarhelg

Igår var det jobb igen. Jag fick turligt nog ta på mig ett extrapass på 14 timmar. Det passade perfekt så här inför stundande semester, eftersom jag har min semesterersättning inbakad i lönen fortlöpande. Så lönen som infaller i semestertid blir sålunda rätt skral. Ju mer ledighet, desto mindre lön.

Eftersom det var en strålande kväll bestämde vi oss för att äta middag ute. En god biff och stekt potatis på en sommarvarm uteservering samt ett besök på Ica maxi bestod jobbpasset bla av.

När jag kom hem på kvällen var barnen trötta men vakna. Anders hade ägnat dagen åt ved och Dagny hade fejjat och fixat i sadelkammaren. Hon vill ha sitt käpphäststall där. Hon och Signe hade målat en fin träskylt och Dagny hade tillverkat en käpphäst alldeles själv. Efter en rundtur i Dagnys stall och lite kvällsfika somnade jag och barnen ganska omgående. 

Idag har vi varit hos våra trevliga grannar och fått fika och genomgång i hur vi ska ta hand om deras djur i några dagar nästa vecka när de åker bort. Efter det besökte vi hembygdsgården där jag och Tage köpte en lunchvåffla och pratade med andra trevliga grannar. Tage anslöt till de andra barnen och cyklade sedan hem till sin kompis Alfred. 

Jag och Anders ägnade hemmet lite handpåläggning för ikväll kommer nämligen  min älskade kusin och mina guddöttrar upp med tåget. Så efterlängtade!!! ❤🙏❤













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar