torsdag 13 juli 2023

Dyrloppisar och prisvärda loppisar

För mig ska det vara billigt att handla kläder på loppisar. Det ska vara något alldeles extra om jag ska ge lite mer för ett secondhandplagg. Det ska inte vara dyrare än att köpa nytt. Saker kan vara lite slitna, jag har hittat nån fläck då och då och ibland är saker lite trasigt.

Med åren är min upplevelse begagnade kläder blivit dyrare och dyrare. 

Två loppisar i Östersund som jag tycker har bra priser på kläder är Robin Hood och Röda korset. Två loppisar som har ganska dyra priser är främst PMU men även Erikshjälpen.  

Allt jag köpte idag inhandlades på Robin Hood utom en lite dyrare kjol. Den köpte jag på Erikshjälpen. 

Fin sjal i perfekt halsduksstorlek med
vackra färger och mönster. 20 riksdaler.

När man hittar vackra sjalar med stigbyglar, bett och Spanska ridskolan för en tia så
blev jag nödd att slå till! 🤩




Denna Espritkjol inhandlades trots ett,
 i mitt tycke, dyrt loppispris På Erikshjälpen. 



Denna sköna sommarblåsa för 
30 kr fick följa med hem.

Nya jeans 40 kr. 

Den här superfina jeansklänningen
 köpte jag inte. Sen ångrade jag mig så
 mycket när jag kom hem, 
så min fina vän Marie som ska komma idag,
åkte inom loppisen på vägen 
till oss och lyckades leta rätt på den!
Dessutom hade hon med sig massor av bra kläder till Dagny efter Moa. 
🤩🙏❤

















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar