torsdag 20 juli 2023

Lära sig cykla, valp och jultidningar

Vilken dag! 
Dagny har velat sälja jultidningar i flera år men vi har lyckats förhala det, till i år. Efter att jag förklarat för henne hur man gör så började jag och Tage spontant att öva honom i att premiärcykla på hans cykel med trampor. 

Det krävdes inte många springturer över gräsmattan för min del innan han lyckades framföra sin cykel på ett strålande sätt. Han sken som en sol och sedan har jag knappt fått han av cykeln! 

Han har vägrat att äta, klä på sig mer kläder eller stannat för att vila. Han har cyklat nästan hela dagen, och tack vare jultidningsförsäljningen har även Dagny cyklat runt mest hela dagen. Liksom modern som till ganska stor del hakat på sina begeistrade barn. Dom har haft en fantastisk dag med sina kamrater och var så trötta och nöjda när de ikväll tuggade i sig pannkakor innan de stupade i säng. 

Vi har med jultidningen i högsta hugg träffat många fina grannar idag. Dels fick vi besök av ett gäng som ville gosa och mata kaniner och hästar. Dels cyklade vi bort till Jeanette, Elsy och Ottilia som bjöd på fika OCH presenterade sin nya suuuupertrevliga Leonbergervalp Buster. Den där rasen tror jag passar familjen PERFEKT!  

Jag skjutsade en annan gogranne på affären och vi blev sedan bjudna på fika. Plötsligt var villan full av glada barn och jag begav mig hem och flyttade hästar från betet och satte på flughuvor. 

Anders har under sina lagningsinsatser på Mondeon sista tiden, kunnat konstaterat fler och fler delar som är ganska slutkörda på bilen. Han har ägnat precis hela dagen till att byta en det ena och än det andra på vår braiga Ford. Vår tiotusenkronorsbil som förhoppningsvis skall ta oss på vår semesterresa till Stockholm och Ystad nästa vecka. Tacksam över min kluriga mixtergubbe med tusen strängar på sin lyra och mina modiga barn.❤❤❤
   




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar