lördag 14 januari 2023

Den enda i skidbacken utan hjälm

Det har helt klart skett en förändring i skidbacken sedan jag åkte slalom för 20 år sedan. Då jag varit på jobbet så packade Anders ner våra skidgrejer. David och Valter hämtade prylar plus Dagny och så möttes vi upp  i backen idag. Anders råkade skicka med två barnhjälmar. 

Detta ledde till att jag åkte i mössa de första åken. Något som inte var särskilt ovanligt för 20 (10?) år sedan.  Idag var det ganska många som åkte i Lit och jag kan säga att jag var en ovanlig syn. Jag var nog den enda personen i hela backen som inte hade hjälm. Det är bra att somligt går framåt. 

Vi tog fikapause i värmestugan och så kom Anders och Tage och fikade med oss. Med sig hade de min hjälm. ❤

Lite kyligt idag men jag, Dagny, Valter och David fick en riktigt bra skidpremiär i Litsbacken. Nu är det bara Tage och Anders som ska lära sig sen är aktiviteten fullkomlig. 🥰




Dagny vill helst åka med Valter. 



Anders och Tage kom med min hjälm 
och fikade varm choklad och bulle med oss.


Efter fikapausen i värmestugan
 kunde hjälmen åka på. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar