torsdag 5 januari 2023

100 bullar

Igår åkte jag in till stan med Dagny, Tage, Carro, Dolores och Amanda. Jeanette och Mikael var bussiga och lånade ut / kastbytte sin 7-sitsiga Suzuki mot våra Mondeo dessa dagar. 

Vi uträttade några ärenden, hoppade in på en loppis och tog en gemensam fika innan jag släppte av tjejerna vid busstorget. Som alltid är det lite sorgligt att säga adjö. 

Carro hade bokat en kvällsbio innan de hoppade på nattåget tillbaka till Stockholm. Vi for hemöver och håller tummarna för att de kan komma upp till oss igen i vårvinter och åka lite slalom. 🤗

Idag blev en lugn dag. Jag är inte riktigt kry så vi har slappat och kollat disneyfilmer här hemma och Anders har jobbat. 

På kvällskvisten fick jag lite bakinspo och drog igång ett bullbak. Det passade bra med 100 nya bullar för i frysen fanns endast en påse kvar. Det blir utmärkt till kommande små utflykter. 

På fredagen om en vecka är det tjugondag Knut. Jag är laddad! För är det någonting jag tycker om lika mycket som att mysa in mig med advent och julpynt i överflöd... 

Så är det att fli bort all jul och sätta upp ljusa våriga gardiner och känna att nu har ljuset vänt och en vårvintern är i antågande. 👌🤩





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar