torsdag 12 januari 2023

Badhusdag

Igår hämtade jag och Tage Dagny när hon slutat skolan och sen for vi tre in mot stan. 

Vi gjorde först ett stopp på en sportaffär. Jag passade nämligen på att köpa ett par nya termobyxor och ett par tjocksockar till mig själv för det presentkort jag fick från jobbet i julklapp. Så bra. Tack jobbet! 

Därefter for vi på badet. Vi plaskade runt mellan bassängerna innan vi tog pause för pannkakor och kanelbullar. Onsdageftermiddag och återigen var det inte särskilt många besökare. 👌

Efter matpausen var det några som ropade på oss från stora bassängen. Till vår glädje var det våra goa grannar Amanda, Jimmy och deras lilla dotter Ella. Vilken liten badtjej!  Totalt obrydd för vatten och jättelycklig! Dagny blev så glad över mötet. Den här familjen känner hon väl då hon brukar cykla och hälsa på dom, samt att vi ses då och då på styrelsemöten på föreningshuset. Dagny fick med sig Amanda och de åkte vattenrutschbana tillsammans. 

Efter badet tog vi god tid på oss. Vi peelade, bastade, körde hårkur i bastun och smorde in oss. Klockan blev mer än jag trott innan vi var hemma. Vi var alla tre jättetrötta när vi väl kom hem och gick i stort sett och la oss direkt.

Lite gnål nu och då men en väldigt fin dag tillsammans med mina ljuveler. ❤🙏❤


Finaste mössorna som barnens 
Moster Emma virkat till oss. ❤

Tage var så nöjd över sina nya
 badbyxor med bilar på från Tomten.
Precis dom han önskat sig. 
 
Och Dagnys nya baddräkt 
från Mormor satt perfekt.
Lite växtmån dessutom.  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar