fredag 4 oktober 2024

Drejade keramikföremål

Anders Moster Marianne Stenberg var en väldigt duktig keramiker från Norrbotten. 

När jag var liten gick jag flera keramikkurser på fritidsgården. Jag provade på att dreja någon enstaka gång men gjorde mest föremål med leran för hand för det var supersvårt att dreja.  

Vi har några vackra kermikföremål från Marianne och när jag ser dem förstår jag hur skicklig hon måste ha varit! 

De är verkligen något extra med dessa handgjorda kermikföremål, och varje gång vi hittar något Marianne har gjort på en loppis så brukar vi köpa det. Ett fantastiskt hantverk! 

Anders absoluta favorit oboymuggar.


Att man kan dreja en sån här tekanna 
är fantastiskt!


En användbar skål som vi har till allt möjligt.
Vi köpte den på en loppis på vårt senaste besök i Älvsbyn. 

Våra fina yoghurtskålar.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar