tisdag 1 oktober 2024

Bröllopsdag Lucky 13

Idag är det den 1 oktober och jag och Anders firar vår 13-åriga bröllopsdag. Fast själva firandet gjorde vi i helgen med en mysig fjälltur till Åre med familjen.

Förutom denna härliga helg så fick jag en underbart vacker ring från Tornedalen med symboliskt mönster av Anders. 

På vägen hem från Åre stannade vi till en stund vid vår vackra vigselkyrka i Hålland och begrundade den vackra platsen, vårt fina bröllop och de 13 gemensamma åren därefter.

Ett förhållande är verkligen som alla säger, det består av toppar och dalar, men vi har en stark kärlek till varandra som har hållit oss samman genom strapatserna vi möter. For better and for worse som dom säger.

13 ser somliga som ett oturstal, men inom raggarkulturen anses 13 vara ett lyckotal. Jag instämmer med raggarkulturen! Jag känner att vi jobbar med oss själva och relationen på ett bra sätt. Jag känner att 13 är ett stjärntal för oss.  

Det är Anders hand jag vill hålla i när det stormar. Det är hans hand jag vill hålla när det flyter på. Att vi kan se och stötta varandra och växeldra. Njuta och gråta. Det är tillsammans med Anders jag vill vårda och värna familjen. Det är Anders jag vill bli gammal, grå och rynkig tillsammans med. 

Tacksam. ❤❤❤❤


Stavkyrkan i Hålland. 
Den vackraste kyrkan jag vet. 
Utanpå är den vacker. 
Inuti är den himmelsk. 
Kyrkan vi gifte oss i för 13 år sedan. 


Min vackra bröllopsdagpresent från Anders. 
En ring från Tornedalen med fin symbolik. 
I LOVE IT! 😍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar