fredag 14 april 2023

Pedikyr & tandhygienist

I onsdags gjorde jag en liten spabehandling på hundarna. Det blev kloklippning, tandstensborttagning och en rejäl pälsborstning. Jag är så glad att Winston och Karo är så totalt okomplicerade att klippa klorna på. 

Folk har sagt till mig att inte använda tandskrapeinstrument själv på hundarna. Men det har jag ändå gjort i 15 år. Många veterinär vi besökt under åren med alla hundar ger beröm för tändernas skick och undrar vad vi gör för att sköta dom.  Tuggben av råhud, ibland råa ben och tandstensskrapning är det jag gör.  

Igår kom Lilla Loke och hans mamma Johanna förbi på lite lek och lunch. Golvet var redan täckt av nya hundgår. Jag ser fram emot tiden efter fällning och geggamoja ute. 😊
Loke och Johanna gillar våra hundar och har överseende med päls. 😅


Karo snart 3 år. 

En Winstontass... ❤️

Winston 10 år. 




Klia mig på magen! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar