onsdag 26 april 2023

2 middagar med Perssons ojämna skivor

Snön har öst ner i tre dygn. Igår var jag förbi Jeanette och Mikael för att hämta ägg till en väninna som ska lägga dom under sin ruvsjuka höna och förhoppningsvis få nya små kycklingar. Jag trodde jag garderat mig när jag valde att inte köra upp för deras branta backe men nej. Jag körde fast i snön. Till min glädje var Mikael hemma och vabbade och kunde därför hjälpa mig loss. 

Jag skall motvilligt erkänna att detta snöande tär, även fast jag brukar försöka värja mig mot just väder. Det går ju liksom inte att göra nått åt det ändå. Men jag vill ha vår!
Lilian och jag tänkte ta en ridtur imorgon  men då hon lagt om till sommardäck skjuter vi på det till nästa vecka. 

Igår plockade jag fram ett paket med Perssons ojämna skinkskivor från frysen. Dessa fick utgöra både gårdagens och dagens middagar. Igår (och dagens lunch) åt vi pizza och idag gjorde jag pasta med ost- och skinksås till middag (och morgondagens lunch). 

I övrigt har dagen mest handlat om plock och städ. Jag har fått mycket fina kläder av en granne som skulle köra iväg med allt till en secondhandaffär men undrade om det kunde vara något för mig. Idag har jag provat och funderat. Skickar också det som inte passar vidare på secondhandaffär. Många fina och praktiska plagg och väldigt omtänksamt av min granne. 🙏

Tage var hemma med mig idag när Dagny var på skolan. Jag fick hjälp med dammsugning. ❤️När vi hämtade Dagny på skolan hade hon gjort en fin snögubbe med sina klasskamrater. Det finns små ljusglimtar i detta vårsnöande trots allt...



Idag hade nyfiken i en strut Karo ner kaninernas stora, tunga keramikvattenskål 
som jag tagit in för att diska.
 PANG!💥 sa det när den for i klinkergolvet
och gick  i tusen bitar samtidigt som
 jag skreksvor en ramsa. 
Karo kunde inte bry sig mindre. ❤️

Jag har en bit kvar i min plan att skapa 
ordning i röran med, vinterkläder,
 barnens kläder, nya kläder, vårskor osv. 

Bananpizza till mig.
Tomatspizza till Anders. 
Barnen: "Vi gillar inte pizza"

Pasta mer ost och skinksås. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar