torsdag 27 april 2023

Getting closer

Jag uppskattar såååå mycket att ha det fint och städat runt mig. Det ger mig ro och inspiration till att göra kreativa saker.

Att det tar så förbannat mycket tid att hålla allt i bra skick är så otroligt trist! Vårt hem fallerar så snabbt! 

Jag brottas en del med hur fint ska vi ha det i huset och hur mycket tid vill jag lägga på hemmet? Hur mycket hjälp får jag och vad är rimligt att exempelvis barnen gör och Anders som jobbar heltid och gör många andra saker som jag är helt befriad från?

Jag ser inget roligt med städning. Det är bara ett skitgöra som tar tid från familj, hobbys och avkoppling. Känslan när det är fint hemma är ju desto skönare. Den där balansen mellan livet, tiden och städandet är svår att få till. 

Jag har ägnat många timmar denna vecka åt att städa ikapp i vårt eftersatta hem. Det finns fortfarande en del kvar men det är förbaskat mycket finare nu än i helgen. 🤩










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar