torsdag 6 april 2023

Påskkärringar

Skärtorsdag och Påskkärringdag. 🧙‍♀️🧙‍♂️


Dagny har min syster Johannas stickade tröja från 70-talet. Min mammas gamla påskförkläde som hennes storasyster Britt sydde till henne i slöjden. Sjalen tror jag har varit min Farmor Astas. 

Tage har en sjal som jag köpt på loppis och hans lilla förkläde är ett som Dagny fick i present av våra grannar för några år sedan. Den lilla kaffepannan i koppar är en gammal släktpanna från min mormor Greta och Morfar Gösta. 

Igår var det Skärtorsdag och årets dag för att gå påskkärring! Önska Glad Påsk med en påskteckning och om man har tur:
Få lite godis som tack. 




Jag hjälpte barnen runt till några personer i Norderåsen och Häggenås som vi önskade Glad Påsk hos. 

Vi hade roligt och det var fint att göra en liten påhälsning hos dessa personer. Vi hann tyvärr inte titta in hos alla vi hade tänkt då kvällen kom och barnen blev tröttare och tröttare. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar