onsdag 12 april 2023

Kycklingar, grannbarn och kalas

Gårdagen blev en riktigt byvännerdag! Först cyklade Dagny till sin vän för att leka. Efter några timmar kom Dagny och de två grannbarnenkompisarna Signe och Alfred till oss med sina nyframtagna cyklar (ett sånt vårtecken!). 

Efter pannkakslunch och lite mera lek så cyklade barnens vänner hem och jag, Dagny, Tage och hundarna tog en promenad till Micke och Britt-Inger. Vi fick mysa med nykläcka kycklingar och blev bjudna på fika. Trevligt! 

Sen blev det dags att gå hem med hundarna och slå in Elsys paket. Därefter bar det av bort till Andersgård. Vi firade Jeanette som fyllde 43 år igår, Elsy som nyss fyllt 5 och Dagny som just fyllt 7. Tjejerna missade tyvärr varandras kalas så detta blev himla trevligt uppvaktande.

Elsy fick en färgsprakande enhörning och Dagny en massa fina loombands. Precis vad de önskat sig. Så nöjda. Jeanette fick en blomma och bjöd på sååååå god kantarell och kycklinggratäng. Jag hade lovat att fixa efterrätten... Det var tur att familjen hade glass i frysen för jag hade TOTALT glömt bort vad jag lovat... 😮🙈 vojne vojne. Men nu har vi möjligheten att fixa gofika och bjuda in familjen igen så småningom... 🙃

När vi kom hem la jag barnen och Anders passade på att fixa en del med byföreningen. Dels ska det bli valborgsfirande i byn och dels ska det bli en dockteaterföreställning för vuxna om konstnären Primus liv. 

En bra och social dag med fina människor. 














 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar