onsdag 23 september 2020

Hunderiet

Mina livsförgyllande fyrbenta vänner. Vilka härliga stunder jag får tack vare dom. Förutom promenader och trädgårdshäng så åkte jag, Anne-Lie, Per och valparna in till stan igår. Tammas fick sin 12 veckors vaccination och efteråt passade vi på att miljöträna lite inne i Östersund. Vi satte oss sonika på en bänk tillsammans mitt på gågatan och spanade på människor, rullatorer samt allt annat som pågår inne i en stadskärna.  Hundarna tog det hela med ro. 

Sen har jag och Winston gått en kurs i brukslydnad apell och lägre klass tillsammans på Östersunds brukshundklubb. Nästa måndag är det sista kurstillfället. Jättetrevlig kurs och trist att det redan närmar sig sista tillfället. 

I helgen som var så organiserade även ÖBHK MH:n på lördagen och söndagen. Min kompis Sabina hade tagit på sig att vara köksa på lördagen och frågade om jag ville hjälpa till. Javisst! Jag hjälper gärna till ideellt i den mån jag har tid för en så bra sak. Men plötsligt var de en kort med figuranter och Sabina som är utbildad figge fick hoppa in på MH:t istället och jag och Winston köksade. Det gick som väl var finfint trots att jag aldrig satt min fot där tidigare... Jag hängde även med ut på ett MH när en trevlig BC gick sitt. Alltid intressant att se.   

Jag och Karo har börjat en valpkurs. Första tillfället med hund har varit och vi tränade på koppelgående, sitt, ligg och att inte hoppa ut från buren på eget bevåg. Vi ser fram emot nästa kurstillfälle nu på söndag. :-)  

Sen for vi en dag till Gällö. Winston har slagit i en av sina övre huggtänder och jag fick tips om en veterinär i Grimnäs som skulle vara duktig på hundtänder. Vi for dit för åtgärd. Men efter en rejäl undersökning så slutade besöket med att hon varken drog ut den eller rotfyllde som jag trodde att utgången skulle bli. Vi hoppas att den fortsätter läka ihop av sig själv med återbesök i vår istället. 

Älskar livet med hund!




 Hundarna springer ju en hel del under våra promenader,
men ibland drar de iväg i en alldeles kolossal hastighet
och liknar mer en hare än hund. 
Dom får fnatt helt enkelt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar