måndag 13 september 2010

I Roslagens famn på den blommande ö...

Helgen har tillbringats med min familj! Fredagen ägnades åt kräftätande, familjemys och diabildstittande. På lördagen packade vi in oss i bilen och for mot Roslagen. I folketshus i Herräng (utanför Hallstavik) samlades en hel massa släktingar. Några av min mammas kusiner hade dragit ihop en släktträff utifrån min morfars mamma: Edith och pappa; Johan-Bernard och därmed resultatet av deras kärlek.

Tänk att två människor kan åstadkomma så många led av så många människor! Mycket roligt att träffa mina släktingar igen, som annars sorligt nog man oftast catchar upp med vid begravningar. Min rospiggsfamilj var iallafall där och självklart sjöng vi sångerna Calle Schewens vals, Alundavisan och Dansen går på Svinsta skär. :)

Det var med ett visst vemod, men med till stösta delen glädje att komma tillbaka till Herräng. Mina barndoms somrar med mormor och morfar, sommarponnyer, lek och bad har ju tillbringats där. Roligt att visa Anders dessa platser som väcker så många fina minnen!













Sensommaren hängde ännu tappert kvar över Stockholm. Ute på fjärden sågs många segelbåtar och vindsurfare som tog till vara på den lilla tid som är kvar innan båtarna tas upp på land.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har haft.
    Å jag ser att Anders "the räggärn" dricker viiiin när han är i fjållträsk ;)
    Kramisar/ svärsyrran

    SvaraRadera
  2. Nina: Man skall inte underskatta ett gott viiiin, även om det avnjuts i vår vackra hufvudstad... ;-P
    Kram till dig "the patriot of H and H" - Härliga Härjedalen... Eller kanske landskapet som Gud glömde, sånär som på att slänga dit en hel hög med sten, mygg, knott och björn... ;-D

    SvaraRadera
  3. Haha emma! Det va roligt! Finns inte en mygg här så långt ögat når ;P Kram

    SvaraRadera