onsdag 15 september 2010

8 små koftor...

Hade idag förmånen att få träffa 8 individer av rasen Welsh corgi cardigan!

7 stycken tikar och 1 hane i blandade åldrar av en ras som jag läst en del om och som jag liksom fattat tycke för utan att egentligen ha träffat så många individer. Dessa urtrevliga vovvsar visade att min positiva förutfattade mening om dessa små hundar stämde!

De ser inte bara käcka ut, utan visade sig även vara riktiga små personligheter. Dessa 8 gotroll iallafall. :-)

Se och läsa mer om dessa små cadigans kan ni göra här:
http://www.swck.org

5 kommentarer:

  1. Jättetrevlig ras, det tycker jag också :)

    SvaraRadera
  2. Christina: De var verkigen ur tuffa! och trevliga. Kanske blir en cardigan någon gång i framtiden! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag är ju inte så rasintresserad, men jag har snöat in på dansk-svensk gårdshund sedan mötet i Västergötland för en vecka sedan.

    SvaraRadera
  4. Christina: Dansk-svenska gårdshundar verkar vara riktigt trevliga, och har många likheter med schnauzrar enligt rasbeskrivningen tydligen. Andra har sagt mig att de är något "mildare" än jack russel.

    SvaraRadera
  5. Jag har ju haft släthårsfoxar, och de och jr är rätt lika. Dansk/svensk gårdshund verkar däremot inte ha något grythundsbeteende, vilket jag tycker är väldigt positivt.
    Ja, de verkar mycket mildare och mycket lugnare än grythundsraserna.

    SvaraRadera