måndag 21 juni 2010

Trädgårdstomtar

Idag placerade jag ut mina första trädgårdtomtar (till Anders stora förtret) mOaHahAH...

Har spanat på olika ställen efter tomtar. Jag var stensäker på att Jula skulle ha, eftersom de hade galet tacky trädgårdspynt i julas, men inte. Dessa två tomtar fann jag i en blomsterhandel på Lillänge.

Trädgårdstomtar känns som obefogat avskydda av en del. Jag gillar dem, säkert mycket just för att de är så tabu och avskydda av många.

Voila!
För ett tag sedan fick jag denna utsökta lilla bok som bara handlar om Trädgårdstomtar av Jeanette och David http://www.wannstrom.com . De är väl medvetna om min svaghet för trädgårdstomtar. Boken är skriven av Vivan Russell.

Ja det återstår att se om det stoppar vi två rödluvade figurer eller inte... Fortsättning följer... ;-)

2 kommentarer:

  1. Varje hus måste ju ha en egen liten tomte. Om ingen riktig finns får man skaffa en på annan väg. Trädgårdstomtar rules!! =) Haha..

    SvaraRadera
  2. Pinnen: Så sant! Kompleterade med en groda från dollar store igår... med en guldkorna! :-D Kram till dig! /Emma

    SvaraRadera