tisdag 8 juni 2010

Bra saker

Trots föregående något negativa inlägg så har det hänt mycket som jag gläder mig åt och några av dessa saker blev jag påmind om ikväll när jag var ute...

Schnauzertjejerna såklart!
Detta fina fönster med de skåneblå detaljerna...
att isolatorerna till stolparna kom idag...
att mycket av huset faktiskt är målat och att vi fått upp det fina praktiska hundstaketet...
den vackra kvällshimlen...
blomrabatterna...
att även järntråden kom idag...
sist men inte minst detta vackra fågelbo (med ägg stora som hönsägg), som Silver hittade uppe i hagen...

och såklart världens bästa Anders som jobbar och sliter när han är ledig från skola och jobb med allt som måste göras...

2 kommentarer:

  1. Tjo! Det är ju det där som är konsten -att kunna se allt det positiva när det känns som att det är mycket/tungt. Ser att isolatorerna inte bara har kommit utan även är iskruvade. Bara det brukar ju vara ett litet projekt (som nu är klart) :)
    Undrar just vad det är för fågelägg...

    SvaraRadera
  2. mossfolk: Jo, det är ibland svårt att se träden för skogen, dvs allt vi gör när det är galet mycket som borde göras... Men det finns saker att glädjas åt hela tiden, varje dag, små som stora! Du själv är ju en hejjare på just det!

    Jag tror att fågeläggen kanske kan vara Storspovsägg, för det flög en evetuellt orolig fågel som kan vara den potensiella mamman över hagen, och hon lät som en sådan... Kanske! :-)

    SvaraRadera